Leferi is the first, best and only beauty
influencer business group in Korea creating and running
the Influencer Value Chain
that consists of influencers nurturing, marketing,
commerce, and production.
We’re the largest beauty influencer management group in Korea
that has been nurturing 800 YouTube creators
and managing 280 content creators since 2014
when we first launched Beauty Creator Lab
with Google Korea
800
Creators280
partners18million
subscribers1.75billion
viewsWe offer the complete beauty digital marketing solutions,
focusing on creators’ contents on YouTube including
advertisements on Google, Facebook, and Instagram,
based on our know-how and experiences of 5,000+
projects with 400 clients.
Besides, Leferi analyzes the
digital marketing environment and
performance most systematically
and provide the most effective
customized solution based on
the analysis result, using BBPI
(Beauty Brand Power Index), the
public opinion index of YouTube
beauty creators, which has been
internally developed by the state
-certified ‘Leferi Data Lab’.
Leferi has run about 5,000
projects with 400 domestic and
foreign beauty brands.
Leferi sparked a "commerce storm" on YouTube
by initiating the nation’s first ‘social market’ with
YouTube creators. And, Leferi provides systematic
commerce process covering from product
sourcing to sales to CS
As the newly minted social
commerce has been introduced,
customers can have an amazing
and useful ‘communicative
shopping’ experience through
influencers who are not only
sharing beauty information
with people, but also getting
involved in cosmetic products
sourcing
Creation of digital ordering and payment
infrastructure for the ‘social market’ through KaKaoTalk
Numerous collaboration with famous brands
The world’s first label brand ‘Surepi’ was created
in collaboration with beauty influencers.
Surepi is a label brand created in collaboration
with beauty influencers to make genuine
products based on inspiration from beauty
influencers.
The best product that didn’t exist
in the world can be created, when
beauty influencers’ passion for
quality products and their
inspiration from the communication
with their followers are added to
Surepi’s philosophy and specialty.
Surepi aims to make cosmetic products
for thorough satisfaction of smaller group of people.
Surepi hopes to be the brand beloved
by people all around the world by
satisfying each individuals who has
different lifestyles, skin types,
characteristics, and needs.
Surepi see the needs to constantly
upgrade its products by catching
customers’ needs faster than other
brands, reflecting those needs in its
products fast, and observing customers’
reviews fast.
The identity of Surepi trying to satisfy smaller group of people makes ‘Fast’ Surepi possible.
Surepi is trying to show more products
satisfying niche needs of customers.
For this, Surepi is limiting neither its
branding nor its concept to naturally
create what is needed for customers
whenever necessary.
We’ll stay out of the frame that tries to
limits ourselves to a ‘fixed style’.
Surepi has found the people who realize its
Niche, Fast, and Unlimited values in their lives:
They are Beauty Influencers.
They share their beauty tips and products
information and communicate with their
followers that can be as little as hundreds
to as many as hundreds of thousands.
Surepi has paid attention to
their effort to care about each of ‘their followers’
and believed that the best beauty products
could be created by combining the needs
and inspiration from their ‘followers’
and Surepi’s own philosophy and specialty.
Surepi x Lotte
Surepi off-line store in Lotte On and the Beauty,Surepi x AHC
The launch of ‘Clusiv’, the collaboration lineSurepi x Sephora
Exclusive product collaboration with SEPHORA뷰티 인플루언서 비즈니스 그룹 레페리는 젠더 뉴트럴 색조 브랜드 ‘라카(LAKA)’를 운영하는 라카코스메틱스에 15억 원 규모 시리즈A 투자를 단독 집행했다고 밝혔다.
레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 L시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 LOFT와 PLAZA STYLE 입점 성과를 이룬 바 있다. 이번 전략적 투자를 기반으로 라카코스메틱스는 국내 마케팅과 유통에 적극 나서는 동시에 중국•일본•동남아시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 L시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 LOFT와 PLAZA STYLE 입점 성과를 이룬 바 있다. 이번 전략적 투자를 기반으로 라카코스메틱스는 국내 마케팅과 유통에 적극 나서는 동시에 중국•일본•동남아시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 L시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 LOFT와 PLAZA STYLE 입점 성과를 이룬 바 있다. 이번 전략적 투자를 기반으로 라카코스메틱스는 국내 마케팅과 유통에 적극 나서는 동시에 중국•일본•동남아시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 L시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 LOFT와 PLAZA STYLE 입점 성과를 이룬 바 있다. 이번 전략적 투자를 기반으로 라카코스메틱스는 국내 마케팅과 유통에 적극 나서는 동시에 중국•일본•동남아시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 L시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한젠더 뉴트럴 색조 브랜드 라카(LAKA)는 론칭 2년 만에 올리브영 700여개 매장 입점, 일본 LOFT와 PLAZA STYLE 입점 성과를 이룬 바 있다. 이번 전략적 투자를 기반으로 라카코스메틱스는 국내 마케팅과 유통에 적극 나서는 동시에 중국•일본•동남아시아 지역을 비롯한 해외 진출을 가속화, 2세대 K뷰티 브랜드로 올라서기 위한 공격적인 투자를 이어나갈 계획이다. 레페리는 라카(LAKA)가 국내 시장인기와 성장을 기반으로 아시아 대표 K 뷰티 브랜드로 거듭나도록 지원한다. 뷰티 인플루언서와 호혜적 관계를 맺기 위한
한편 레페리는 2014년 유튜브 뷰티 크리에이터를 육성하는 것으로 시작한 뷰티 크리에이터 그룹이다. 인플루언서 관련 마케팅, 커머스 사업에 이어 인플루언서 코스메틱 콜라보레이션 레이블 ‘슈레피(surepi)’를 통해 제조 영역에도 진출한 바 있다.